Biuro +48 91 424 78 83 | Baza przeładunków masowych +48 91 424 78 83 | Baza metanolu +48 91 424 78 17 office@alfaterminal.pl

ALFATERMINAL

THE DOOR IS OPEN

NAJWIĘKSZY

TERMINAL PRZEŁADUNKOWY

NOWOCZESNY

I BEZPIECZNY

BAZA METANOLU – OPIS

Lokalizacja

Baza metanolu Alfa Terminal Szczecin znajduje się na terenie Portu Szczecin przy wschodnim brzegu rzeki Odra w odległości ca 57,6 km od wejścia z Morza Bałtyckiego.Pozycja GPS : E 14o 37′ 15”,   N 53o 29′ 47”.

Infrastruktura i wyposażenie bazy metanolu

Dwa zbiorniki do magazynowania metanolu o pojemności V = 2 x 14 250 m³ = 28 500 m³ ( 22 600 ton ) wyposażone w radarowy system pomiarowy poziomu i objętości.
Stanowisko rozładunku tankowców na nabrzeżu KRA-1 wyposażone w dwa nalewaki morskie EMCO WHEATON, DN 200, B0030 o max przepustowości 2 x 950 m³ / h = 1 900 m³ ( 2 x 750 mt / h = 1 500 mt / h ), na nabrzeżu KRA-2: Długość – 265m, Zanurzenie – 9,15m

Stanowisko załadunku cystern kolejowych, wyposażone w dwa nalewaki dolnego nalewu DN 100 EMCO WHEATON oraz systemem automatycznego pomiaru masowego firmy Emerson.Wydajność stanowiska : załadunek 20 cystern kolejowych (1 100 mt) na jedną zmianę (8 h). Cystern kolejowych jesteśmy w stanie załadować na zmianę 16 sztuk. Instalacja pozwala na więcej – matematycznie – ale czynności związane z podłączeniem, rozłączeniem, przetaczaniem oraz zabezpieczeniem cystern wydłużają czas co przekłada się na mniejszą ilość cystern na 1 zmianę.

Stanowisko załadunku cystern samochodowych wyposażone w jeden nalewak dolnego nalewu DN100 firmy EMCO WHEATON oraz systemem automatycznego pomiaru masowego firmy Emerson. Wydajność stanowiska : załadunek 11 autocystern ( 260 mt ) na 1 zmianę ( 8 h )

Instalacje technologiczne metanolu wyposażone w rurociągi powrotu oparów, przerywacze płomieni detonacji oraz automatyczny system sterowania i kontroli.

Stała instalacja gaśnicza wodno – pianowa z systemem sterowania jako zabezpieczenia ppoż. bazy.

Dwa tory kolejowe ze stacjami załadunkowymi cystern o łącznej długości 600 m.

Dynamiczno – statyczna waga kolejowa o nośności 100 ton na jeden wagon. Legalizacja ponowna wagi kolejowej określa ją jako dynamiczną a nie dynamiczno – statyczną.

Statyczna waga samochodowa o nośności 60 ton I długości 18 m.

Parking dla 10 cystern samochodowych.